تبلیغات
هیپنوتیزم - مراقبه ارتعاشی
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 8 تیر 1385 :: نویسنده : علی

 در این تكنیك كه به مراقبه نظری نیز معروف و شناخته شده است‌، از تكرار مدام یك واژه یا صدا به عنوان نقطه كانونی و اصلی‌اش استفاده به عمل می‌آید. مراقبه ارتعاشی برای افرادی مناسب است كه ایجاد سر و صدا را مسیری برای آرامش درونی در نظر می‌گیرند.
    به ما یاد داده‌اند كه مثل بچه‌های كوچك‌، مؤدب‌، آرام و ساكت باشیم‌. تخلیه سر و صدا به ما كمك می‌كند كه استرس و فشارهای روحی و عصبی را از وجودمان تخلیه كنیم‌. در اینجا به نحوه این تكنیك‌، اشاره كرده‌ایم‌:
    روی پاهایتان بایستید: در حالی كه پاهایتان به عرض شانه‌هایتان باز هستند، زانوان‌تان كمی خمیده و سنگینی بدنتان روی ناحیه پشت تان قرار دارد، بایستید، گویی قصد چمباتمه زدن (سرپا نشستن‌) را دارید. یا در صورت تمایل‌، كف زمین بنشینید یا دراز بكشید. در حالی كه دستانتان را در اطراف بدنتان یا روی پشت‌تان قرار داده‌اید، بدنتان را شل و راحت كنید. مراقبه را با كشیدن چند نفس عمیق و پاكسازی كننده آغاز نمایید.
    واژه‌ای را انتخاب كنید (هر واژه‌ای كه دوست دارید):
    واژه‌ای را برگزینید كه حروف بی صدا و صدادار متناوبی (یك در میان‌) را دارا باشد، مثل‌: "Serenity" (آرامش‌). واژه‌ای را كه بر می‌گزینید، لزوماً، نبایستی واژه‌ای مذهبی باشد. فقط باید واژه‌ای باشد كه در هنگام ادا كردنش‌، به شما احساس خوبی دست دهد.
    بعداز خودتان‌، واژه را مدام تكرار كنید:
    واژه را تكرار كنید، آن را دم بگیرید، توجه و حواستان را روی چیزی به غیر از تكرار مداوم آن واژه متمركز نكنید. بگذارید صدای آن واژه تمام وجودتان را به ارتعاش و لرزش در آورد. بگذارید در وجودتان بپیچد و آن را به لرزه در آورد، در آن طنین انداز شود. بگذارید طنین و ارتعاش آن واژه‌، وارد دستها و پاهایتان شود. بگذارید در حالی كه آن واژه را دم گرفته‌اید و مدام تكرار می‌كنید، آن واژه عضلات و ماهیچه‌های بدنتان را به ارتعاش و لرزه در آورد.
    برخی از افراد، وقتی عصبی‌، نگران و ناآرام هستند، عضلات بدنشان را منقبض می‌كنند. مهم این است كه صدای واژه را آن چنان در بدنتان به چرخش در آورید كه بتوانید انقباض‌، تنش و گرفتگی موجود در عضلات و ماهیچه‌هایتان را تخلیه كنید. به این ترتیب‌، به حالت و وضعیتی از آرامش متفكرانه دست می‌یابید كه آرامشی عظیم و عمیق تمام وجودتان را در بر می‌گیرد.




نوع مطلب : مراقبه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 27 شهریور 1396 07:53 ق.ظ
Wow, wonderful blog layout! How long have you been running
a blog for? you made running a blog glance easy. The total
glance of your web site is excellent, as well as the content material!
دوشنبه 23 مرداد 1396 02:59 ب.ظ
Hey! Someone in my Myspace group shared this site with
us so I came to look it over. I'm definitely enjoying
the information. I'm book-marking and will be tweeting this
to my followers! Superb blog and terrific design and style.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر