تبلیغات
هیپنوتیزم - مدیتیشن
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
سه شنبه 29 شهریور 1384 :: نویسنده : علی
 

مدیتیشن یکى از درمانهاى پیشرفته امروزى بشمار مى رود که مى تواند بطور وسیعى تحت عنوان "طب فکرى بدنی" طبقه بندى گردد .بسیارى از پزشکان مدیتیشن را به عنوان یک روش درمانى جهت پایین آورندن فشار خون و تنفس بهتر مبتلایان به آسم و آرامش بیشتر در اضطراب هاى روزانه توصیه مى کنند . در بعضى موارد مدیتیشن به منظور یك روش درمانى مكمل در كنار سایر درمانها به بیمار توصیه مى شود.
 امروزه از اضطراب بعنوان شایعترین اختلال روانپزشکى نام برده مى شود و یکى از این روشهاى درمانى مفید و رایج براى مشكل اضطراب ، مدیتیشن است . بطور کلى مراقبه منظم و مداوم حتى اگر تنها چند دقیقه در هر روز انجام شود ، از نظر کاهش تنش ، چهار نتیجه اساسى و حیاتى در پى دارد :
• فرایند توجه کردن را بهبودى مى بخشد .
• مهار انسان را در پردازش افکار خود افزایش مى دهد .
• توانایى كنترل هیجانات افزایش مى یابد .
• به تنش زدایى بدن کمک مى کند .

مدیتیشن تنها آنچه كه یوگاكارها با نشستن در "دامنه کوههاى هیمالیا" انجام مى دهند، نیست. بلکه یک روش انعطاف پذیر مقابله با استرس ، اضطراب و بسیارى از وضعیت هاى خاص پزشکى است که هر روزه بطور روز افزون " صلح و آرامش داخلی" مارا به هم مى زنند .
 

تأثیرات مفید مدیتیشن
تأثیرات جسمى
• استراحت عمیقى که در مدیتیشن اتفاق مى افتد ضربان قلب و بار اضافى روى آنرا بشدت کاهش مى دهد .
• کاهش در میزان کورتیزول (هورمونى که در هنگام استرس تولید مى شود ) و لاکتات خون
• کاهش در میزان رادیکالهاى آزاد تولید شده در عضلات که مى تواند باعث تخریب بافتى بدن شوند . ثابت شده است که در این رادیکالهاى آزاد اکنون رابطه تنگاتنگى با پیرى زودرس در بدن دارند .
• کاهش فشار خون
• افزایش مقاومت پوستى
• كاهش در میزان کلسترول : میزان کلسترول بدن رابطه مستقیمى با بیماریهاى قلبى و عروقى بدن دارد .
• افزایش میزان هوا در ریه ها که نتیجه مستقیمى بر تنفس آسانتر و بهتر دارد . این اثرات مخصوصاً در بیماران آسمى قابل توجه است.
• افزایش اثرات بیولوژیک جوانى : یک تحقیق استاندارد درباره پیرى که بصورت طولانى مدت در آمریکا انجام شده است، ثابت کرده است که کسانى که بصورت مداوم از مدیتیشن استفاده مى کنند (حداقل به مدت ٥ سال ) بطور متوسط ١٢ سال جوان تر از سن همسالان خود هستند .

تأثیرات روحى
• بهبود روحیات و اخلاق ورفتار شخص : در نتیجه مدیتیشن ، ارتباطات صحیح مغزى افزایش پیدا مى کند. این کار منجر به درک صحیح شخص در زندگى و بهبود اخلاق و رفتار مى شود .
• کاهش اضطراب و افسردگى
• کاهش تحریک پذیرى
• افزایش قدرت یادگیرى و حافظه
• افزایش قدرت اعتماد به نفس
• افزایش احساس جوانى و حیات
• افزایش شور و شادمانى در شخص
• افزایش توقع و انتظار در زندگى .(این شاخص مهمى از بهداشت روانى در یک جامعه بحساب میآید )

در صورتى كه هر یك از شرایط یا ناراحتى هاى زیر را دارید ، مدیتیشن میتواند تا حد زیادى در درمان سودمند واقع شود :
١- اعتیاد به مواد مخدر و دارو
٢- استرس هاى شدید و مدام
٣- دردهاى مزمن :
٤- حاملگى : کلاسهاى آمادگى به منظور کاهش درد و استرس هنگام زایمان را یاد مى دهند .
5- دردهاى روماتیسمى : افرادى که آموزش دیده اند پس از آموزش ذکر کرده اند که ٢٠-١٥ درصد در کنترل درد موفقیت داشته اند .
6- سرطان و بقیه بیماریهاى مزمن  
7- بیماریهاى قلبى
8- فشارخون بالا
9- نازایى
10- دردهاى قبل از قاعدگى
11- سردردهاى ناشى از استرس Tension Headache
١2- فیبرومیالژیا Fibromyalgia
١3- بحرانهاى تنفسى مثل آسم 

منبع: http://www.ravanyar.com/Meditation.asp





نوع مطلب : مدیتیشن، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر