تبلیغات
هیپنوتیزم - دنده خلاص
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 2 مهر 1384 :: نویسنده : علی
 

شخصی پرسید: برای من كار كردن و انجام مراقبه  در یك روز تا حد زیادی سخت است. انگار بهتر است برای مدتی به سختی كار كنم و بعد به مراقبه  بنشینم.

پاسخ: دلیل این امر كاركرد بخشهای مختلف مغز در زمانهای مختلف است. مثلاً به حل یك مسئله ریاضی مشغول می شوید. یك بخش مغز به حل مسئله می پردازد و بخش های دیگر استراحت می كنند. بعد از مدتی دلتان می خواهد شعر بخوانید. آنوقت قسمت دیگری از مغز به كار می افتد. معمولاً هركدام از قسمتهای مغز چیزی حدود چهل دقیقه كار می كنند و بعد نیاز دارند تا نوع عملكردشان عوض شود. عوض كردن نوع كار بعد از مدتی كه مغز با آن نیاز دارد خوب است. به عبارت دیگر این كار مثل عوض كردن دنده ماشین است كه به یك دنده خلاص نیاز دارید تا بتوانید از یك قسمت به قسمت دیگر بروید. در استفاده از دنده خلاص آنچه مهم است سرعت و روان بودن است. در اینجا روشی برای سرعت دادن به این كار ارائه می شود..

زمان: هروقت كاری را انجام می دهید و یكباره حس می كنید لازم است تا كارتان را عوض كنید. مثلاً مشغول مراقبه  هستید و ناگهان به سرتان می زند تا كار دیگری انجام بدهید.

دستور: برای پنج دقیقه نفسهای عمیق بكشید. اما در این نفس كشیدن فقط به خالی كردن نفس فكر كنید. بگذارید بدن عمل دم را خودش انجام بدهد. فقط به خالی كردن فكر كنید. فكر كنید با عمل خالی كردن نفس هرآنچه را كه در ذهنتان قرار دارد بیرون میریزید. این كار را برای پنج دقیقه انجام دهید و بعد به كاری كه دوست دارید مشغول شوید.

این تنفس پنج دقیقه ای دنده خلاص شماست. یك راننده هر قدر هم ماهر باشد برای راه بردن ماشین باید از یك دنده به دنده دیگر برود و برای این كار برای یك لحظه هم كه شده باید از نقطه خلاصی دنده عبور كند تا بتواند به نقطه بعدی برسد. فقط، راننده ماهر با سرعت و به نرمی از نقطه خلاص رد می شود. با انجام این تمرین مشاهده می كنید كه به تدریج سرعت عبورتان از نقطه خلاص كمتر می شود و هنگامی كه به سراغ كار بعدی رفتید آن را با حضور بیشتری انجام می دهید.

اوشو: كتاب چكش زدن روی سنگ ترجمه رضا صادقی – آذر 83

 





نوع مطلب : مراقبه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر