تبلیغات
هیپنوتیزم - مراقبات
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 2 مهر 1384 :: نویسنده : علی

فقط وقتی از بالا به کسی نگاه کنیم که بخواهیم از زمین بلندش کنیم
کاری انجام ندهید که آرامش ذهن و قلبتان را برآشوبد، زندگی روزانه را چنان منظم کنید که آرامش درونتان تقویت گردد و آنرا از میان نبرد. از افراط و تفریط در کارها بپرهیزید، شتاب مانع از بروز چنین حالتی خواهد شد. کارها را با ملایمت و جدیت انجام دهید و مطمئن باشید زندگی به شما لبخند خواهد زد.

زمانی خود را شجاع بدانید كه بعد از هر شكستی لبخند بزنید
بیشتر ما ، اگر هم اهل گوش دادن باشیم، بد گوش میدهیم چه بسیار بداقبالیها و دردها که ناشی از سوءتفاهمهایی است که بدلیل عادتهای بد در گوش دادن عارض شده اند پس خوب گوش کنید.

بهتر زندگی کنیم
شاید اکنون زندگی ما کمی تیره و تار می نماید. اما دیری نمیگذرد که همه چیز بهتر خواهد شد فراموش نکنیم که تا باران نباشد، رنگین کمان نیست. تا تلخی نباشد، شیرینی نیست و گاه همین دشواری هاست که از ما انسانی نیرومندتر و شایسته تر می سازد. با کمی تامل خواهیم دید که خورشید بار دیگر درخشیدن اغاز خواهد کرد فقط باید کمی صبور بود و بعد اینکه ستاره بخت هیچ كس شوم نیست، این ما هستیم كه آسمان را بد تعبیر میكنیم

انسان بودن مسئولیت سنگینی بر دوش ما می گذارد. هستی به انسان اعتماد کرده. انسان امید است و هر انسان سهمی در اجرای این«دارم بزرگ» یعنی زندگی دارد و بزرگترین مصیبت وارده این است که انسان فراموش کند انسان بودن خویش را .............


مرشد درونی خود باشید
وقتی چیزی مثل راهنمایی و هدایت از درون شما سرچشمه میگیرد، حس آن از ناحیه شکم و ناف بالا میآید. در این حالت حس کردن گرما و جریان از این قسمت براحتی ممکن است. وقتی موضوع در حد ذهن باشد انگار که کاملاً سطحی است. در این حالت حس آن فقط در ناحیه سر دریافت میشود و بعد از اینجاست که به پایین حرکت میکند. وقتی ذهن شما برای موضوعی تصمیم میگیرد، باید برای به تحقق در آمدن آن زور بزنید و انرژی را به پایین بفرستید تا اتفاقی بیفتد. اما وقتی مرشد درونی شماست که تصمیم میگیرد، در این حالت چیزی از درونتان میجوشد و بیرون میزند. در این حالت هدایت به صورت موجی از دورن به سوی مغزتان حرکت میکند. ذهن فقط پیام را دریافت میکند اما پیام از خود ذهن صادر نشده است. پیام از جایی که ماوراء ذهن است آمده. برای همین است که در بسیاری از موارد ذهن از آن ترس دارد.

بنابراین وقتی با مشکلی مواجه هستید، و برای تصمیم گیری دچار تردید شدهاید، به موضوع فکر نکنید. فکر کردن چیزی را حل نمیکند. بهتر است خود را در حالت بی فکری قرار دهید و اجازه بدهید تا مرشد درونی شما را هدایت کند. اوایل کار ممکن است نوعی حس ناامنی و ترس در وجودتان هویدا شود. اما آرام آرام وقتی هربار به نتیجه درست و صحیح دست پیدا کردید، میتوانید امید و عزم لازم برای دریافت پاسخ و هدایت را کسب کنید. به یاد داشته باشید که دلیل آوردن برای هرموضوعی نوعی غرور ذهنی است. دلیل آوردن باور کردن کم و کاستیهای درون خودتان است. لحظهای که عمیق به درون خود سفر میکنید اجزاء هستی و آگاهی کیهانی در وجودتان سیر و شما را هدایت میکند. وقتی با هدایت درونی خود همراه شوید، همه چیز ساده میشود، وقتی با فکرتان به جلو میروید، فقط موضوعات را پیچیدهتر میکنید و خودتان هم درست نمیدانید که چکار میکنید. ممکن است خودتان را خیلی هوشمند و فهمیده فرض کنید ولی باور کنید با افکار مغشوش و بهم ریخته اصلاً چنین نیست.

به یاد داشته باشید که بصیرت قوی از قلب سرچشمه میگیرد نه از ذهن. در مواقع گیر کردن در مشکلات ذهن را کنار بزنید. بی ذهن و بی سَر شوید. حتی اگر مرشد درونی شما را به سوی خطر ببرد به همان طرف حرکت کنید چون این خطر راه رشد شما است و شما در آن به بلوغ میرسید. فقط با قدرت به جلو بروید.
// اوشو- کتاب رازها

بی وزنی را تجربه کنید
مقدمه: نشستن درست یکی از ارکان مراقبه است. در این دستور اوشو راهی را برای نشستن صحیح به ما یاد می دهد.
این تکنیک یکی از روشهایی است که بودا مورد استفاده قرار می داد و آن را
Siddhasan می نامند و راهی برای تجربه بی وزنی در هنگام نشستن است. در این تمرین لحظه ای می رسد که در آن احساس بی وزنی می کنید. و هدف از این حس بی وزنی این است که بدانید شما فقط بدن فیزیکی خود نیستید. در این هنگام از هیپنوتیزم خارج می شوید. برای شما احساس وزن و احساس اینکه وجود شما همین بدن فیزیکی است نوعی هیپنوتیزم شدن است. خروج از این حالت کمک می کند تا به محدوده ماورای ذهن خود برسید.

برای انجام این تمرین روی زمین بنشینید. ستون فقرات را صاف نگهدارید. با صاف نشستن، نیروی جاذبه کمترین تاثیر را روی بدن شما بوجود می آورد. سپس با چشمان بسته بدن خود را کاملاً روی زمین بالانس کنید. قدری به سمت راست خم شوید و نیروی جاذبه را بخوبی احساس کنید. بعد قدری به سمت چپ خم شوید و جاذبه را در این سمت حس کنید. بعد به جلو و بعد به عقب خم شوید تا تجربه جاذبه را در تمام جهات داشته باشید. سپس با تنظیم بدن خود جایی را پیدا کنید که کمترین وزن را حس کنید. بعد از این قسمت بتدریج به خود اجازه دهید تا احساس بی وزنی داشته باشید. در این تمرین بعد از مدتی، لحظه ای می رسد که کاملاً حس بی وزنی پیدا می کنید. بعد از این قسمت است که به دنیای کاملاً متفاوتی قدم خواهید گذاشت. دنیایی که در آن از بدن خود درس می گیرید. در این دنیا می توان از سد و محدوده ذهن عبور کرد. این تکنیک یکی از روشهای بسیار پایه ای برای تجربه ذهن آزاد و روان است.
// اوشو: کتاب رازها

تلگرافی باشید
موقع حرف زدن فقط چیزی را که لازم است بیان کنید. درست مثل اینکه می خواهید یک تلگراف بزنید. فقط اجازه دارید ده کلمه را استفاده کنید.
به حرف زدن مردم دقت کنید. حتما تعجب می کنید. سوء تفاهم همه جا دیده می شود. شما یک چیز می گویید، بقیه چیز دیگری می فهمند. اگر مردم فقط پنج درصد مقدار فعلی حرف می زدند، دنیا محلی بسیار ساکت تر و صلح آمیزتر می شد. باور کنید فقط پنج درصد از آنچه می گویید برای بیان خواسته ها و منظورتان کفایت می کند.
وقتی تلگرافی حرف می زنید بیاد داشته باشید در بیان و استفاده از کلمات محدودیت دارید. این مراقبه را انجام دهید و با کمال تعجب مشاهده می کنید که در طول روز چقدر به حرف زدن کمی احتیاج دارید.
// اوشو: کتاب آینده طلایی- فصل هفتم





نوع مطلب : مراقبه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 23 مرداد 1396 04:26 ب.ظ
I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you?

Plz reply as I'm looking to design my own blog and would like to know where
u got this from. many thanks
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر