تبلیغات
هیپنوتیزم - زمان و مکان مناسب برای تمرینات پرانایاما
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

زمان مناسب

زمان مناسب برای تمرینات تنفسی صبح بعد از بیدار شدن از خواب و غروب است. البته در بین این دو زمان، صبح قبل از طلوع آفتاب دارای ارجحیت است. رعایت این زمان برای افراد مبتدی لازم است. نكته مهم اینکه، برای تمرینات باید حتما بینی را با آب نمك یا سرم شستشو داد. اگر قرار است مراقبه هم انجام شود، پرانایاما باید قبل از مراقبه باشد.

علاوه بر موارد ذكر شده، تمرینات تنفسی باید نیم ساعت قبل از غذا یا چهار ساعت بعد از غذاهای سنگین انجام شود. اگر وعده غذایی سبك باشد(مانند شیر یا آب میوه)، می‌توان پرانایاما را با فاصله‌ای دوساعته با چنین غذایی تمرین كرد.

 مکان مناسب

 بهتر است یک محل آرام و مناسب را برای تمرینات انتخاب کرده و همیشه در همانجا تمرینات خود را انجام دهید. البته طبیعت بهترین محل برای این تمرینات است ولی ممکن است دسترسی به چنین محل هایی برای همه یا در همه شرایط آب و هوایی ممکن نباشد. می توانید در این محل عود روشن کنید یا از روغن های خوشبو کننده برای معطر کردن محیط استفاده کنید. گاهی استفاده از موسیقی های آرام برای تغییر شرایط محیط کمک بزرگی است. اگر در محل زندگی خود درخت دارید، درختان کاج دارای انرژی بسیار خوبی هستند. می توانید در زیر یا نزدیک آنها بنشینید. آنچه مهم است تهویه اتاق است خوب است تا پیش از شروع تمرین و روشن کردن عود، اول قدری در و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای اتاق عوض شود و بعد در یک هوای تازه عود و شمع بسوزانید.

پوشش مناسب

یک زیرانداز مناسب برای خود در نظر بگیرید. بهتر است از لباس های ساده و کتانی استفاده کنید که هوا در آنها جریان داشته باشد. علاوه برای از شلوار با کمر تنگ استفاده نکنید و اجازه دهید تا شکم بتواند بخوبی حرکت کند. بهتر است تمرینات پابرهنه انجام شوند. دقت کنید تا در جیب شلوارتان کیف پول یا امثال آن نباشد تا بتوانید بخوبی و به راحتی روی زمین بنشینید. حتی خوب است تا پیش از تمرین حمام کنید تا خستگی روز و کثیفی های بدن نیز از جسم شما پاک شوند. اگر در هوای آزاد تمرین خود را انجام میدهید مراقب باشید تا پشت بدنتان لخت نباشد. می توانید یک شال پشمی نازک روی خود بیندازید.





نوع مطلب : تکنیک تنفس، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 24 مرداد 1396 12:53 ب.ظ
I am in fact pleased to glance at this blog posts which carries plenty of useful data,
thanks for providing these information.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر