تبلیغات
هیپنوتیزم - یوگا، مهمترین تكنیك دستیابی به آرامش
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوشنبه 29 اسفند 1384 :: نویسنده : علی
اگر از ضعف اعصاب رنج می برید، به دنبال آرامش هستید، زندگی تان در حال فروپاشی است، قدرت تصمیم گیری ندارید به كلاس های ما مراجعه كنید. این جملات قسمتی از آگهی های مربوط به كلاس های یوگا و پرورش ذهن است كه در مجلات و در و دیوار خیابان ها به چشم می خورد. بعضی یوگا را نوعی انرژی درمانی می دانند و برخی دیگر تنها یك فیگور كه مثبت اندیشان و آدم های راضی به افراد افسرده، ناامید و خسته از زندگی پیشنهاد می كنند. اما واقعاً یوگا چیست و چه تاثیراتی بر روح و روان انسان می گذارد؟
یوگا یكی از مكاتب فلسفی عرفانی رایج در هند است كه كاربردی مهم و مفید در درك مسائل وجودی، مراتب ذهنی و تزكیه نفس و اصول اخلاقی دارد. یوگا لغتی است سانسكریت كه از ریشه كلمه YUJ به معنی اتحاد گرفته شده است. روشی كه با ایجاد اتحاد بین نیروهای مثبت و منفی وجود انسان باعث بروز یك سری تغییرات فوق العاده بر جسم و جان انسان می شود. یوگا كمك می كند تا بهتر از توانایی های ذهنی خود استفاده كنیم و در نهایت در مواجهه با مشكلات و بحران های زندگی تصمیم عاقلانه تر و منطقی تری بگیریم. مهمترین دستاورد یوگا آرامش ذهن و جسم است كه به تنهایی باعث رفع اضطراب، استرس، ایجاد روحیه شاد و خلاق و حتی درمان بیماری های مفصلی می شود.
یوگا حدود ۳۰ حركت اصلی دارد كه آسانا asana)) نام دارد. عمده حركات آن شامل حركات كششی است كه هركدام مظهر یك دیدگاه و رابطه خاص با كائنات است. یكی از آساناهای معروف یوگا آسانای موسوم به سوریانا ماسكار یا سلام به خورشید است كه چندین حركت یوگا را به صورت جریانی از حركاتی كه بدن را متعادل و تقویت می كند در خود جمع دارد.
شما هم می توانید این حركات را در خانه انجام دهید. ۲ ، ۳ ساعت پس از صرف غذا مناسب ترین زمان برای انجام حركات آسانا است. اگر بدنتان به حركات نرمشی عادت ندارد سه بار در روز و به تدریج به شش بار افزایش دهید.
۱- به آرامی بایستید، پاها چسبیده به هم، كف دست ها را چسبیده به هم نگهدارید، انگشتان دست را به طرف بالا و در وسط سینه نگهدارید. هوا را از ریه ها خارج كنید.
۲- انگشت های شست دو دست را به هم قفل كنید و بازوها را بالای سرتان ببرید. بازوها را نزدیك گوش ها نگاه دارید. درحالی كه به دست هایتان نگاه می كنید به عقب خم شوید و هوا را به درون ریه ها ببرید.
۳- به طرف جلو خم شوید، سر بین بازوها و كف دست ها را در دو طرف پاهایتان به زمین بگذارید. زانوها را صاف نگاه دارید و سعی كنید سرتان به زانوهایتان تماس پیدا كند و هوا را از ریه ها خارج كنید.
۴- پای چپ را به عقب بكشید. زانوی چپ را روی زمین قرار دهید. پای راست را بین دست ها و زانو را در مقابل سینه قرار دهید. درحالی كه به طرف بالا نگاه می كنید، به پشت خود قوس بدهید و عمل دم را انجام دهید.
۵- پای راست را به طرف پای چپ حركت دهید. باسن را بالا ببرید تا با پاهایتان به شكل یك مثلث درآورید، پاشنه ها روی زمین و دست ها روی زمین و بازوها به حالت كشیده قرار گیرند و سر بین بازوها قرار گیرد. عمل بازدم را انجام دهید.
۶- زانوها، سینه و چانه را به ترتیب روی زمین قرار دهید. باسن را بالا نگاه دارید و كف دست ها را زیر شانه‌ها.
۷- باسن را روی زمین قرار دهید و سر و گردن و سینه را درحالی كه به سقف نگاه می كنید به طرف بالا بكشید، بازوها را در امتداد بدن و كمی خم شده نفس خود را حبس كنید.
۸- خود را بالا بكشید و بدن را دوباره با یك حركت به شكل مثلث برگردانید عمل بازدم را انجام دهید.
۹- پای چپ خود را بین دست ها بگذارید، زانو را به سینه بچسبانید. پای راست را به عقب بكشید. زانو را روی زمین قرار دهید درحالی كه به طرف بالا نگاه می كنید به پشت خود قوس بدهید و عمل دم را انجام دهید.
۱۰- پای راست را بالا بیاورید. به وضعیت شماره ۳ بازگردید و عمل بازدم را انجام دهید.
۱۱- بدن خود را به طرف بالا بكشید و به وضعیت شماره ۲ بازگردید و عمل دم را انجام دهید.
۱۲- به وضعیت اول بازگردید و هوا را از ریه ها خارج كنید.بعد از تمرین ۲۰ دقیقه هیچ غذا و نوشیدنی مصرف نكنید و تا می توانید از راه بینی نفس بكشید.
با انجام روزانه حركت آسانا به تدریج به فواید و تاثیرات یوگا در زندگی خویش پی خواهید برد



نوع مطلب : یوگا، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 23 مرداد 1396 03:21 ب.ظ
That is really interesting, You are a very skilled blogger.
I've joined your rss feed and look ahead to in the hunt for more of your excellent post.
Additionally, I've shared your website in my social networks
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر