تبلیغات
هیپنوتیزم - مراقبه نظری بدن (مراقبه پویشی بدن‌)
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : علی
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتان در مورد مطالبی مثل هیپنوتیزم و مراقبه چیه؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
هیپنوتیزم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 8 تیر 1385 :: نویسنده : علی

    اغلب افرادی از این گونه مراقبه‌، استفاده می‌كنند كه می‌خواهند نوع مبتنی بر قاعده و رسمی‌تر تفكر و مكاشفه را بدون حضور در كلاس یوگا یا «تای چی‌» انجام دهند. در اینجا به نحوه این نوع مراقبه‌، اشاره كرده‌ایم‌:
    1 - در حالی كه پاهایتان باز هستند، دستهایتان در كنار بدنتان قرار دارند، كف دستانتان به سمت بالا قرار گرفته و چشمانتان باز یا بسته (باز و بسته بودن چشم بستگی به میزان راحتی خودتان دارد) هستند، كف زمین دراز بكشید.
    2 - توجه و حواستان را روی نحوه نفس كشیدنتان متمركز نمایید، این كه چگونه هوا وارد جسم‌تان می‌شود و از آن خارج می‌گردد.
    3 - بعداز كشیدن چندین نفس عمیق‌، وقتی احساس آرامش‌، راحتی و شل شدن عضلات به شما دست داد، توجه و حواستان را معطوف انگشتان پای چپ‌تان كنید. در حالی كه مراقب نحوه نس كشیدن‌تان هستید، خودتان را با هر احساسی سازگار و منطبق سازید كه در آن قسمت از بدنتان وجود دارد. این حالت به شما كمك می‌كند كه جریان هوا را در نقطه‌ای مجسم و تصور نمایید كه توجه و حواستان را روی آن معطوف كرده‌اید. به مدت یك یا دو دقیقه‌، توجه و حواستان را روی انگشتان پای چپ‌تان متمركز كنید.
    4 - بعد، در حالی كه همچنان حواستان به نحوه نفس كشیدنتان است‌، توجهتان را به كف پای چپ‌تان معطوف كنید و به مدت یك یا دو دقیقه روی آن متمركز باقی بمانید.
    5 - به همین ترتیب‌، به سراغ قوزك پا، ساق‌، زانو، ران‌، كمر بروید و حواس و توجهتان را به مدت یك تا دو دقیقه روی هر یك از اعضای بدنتان متمركز نمایید، در حالی كه هم چنان مراقب نحوه تنفس تان هستید.
    6 - توجه و حواستان را بیشتر روی اعضایی از بدنتان متمركز نمایید كه درد می‌كنند و یا به خاطر مشكل آنها، تحت نظر پزشك و درمان هستید (مثل آسم = ریه‌ها، بیماری قند = لوزالمعده (پانكراس‌)
    7 - بیشتر توجهتان را معطوف ناحیه سر كنید: آرواره‌، چانه‌، لبها، زبان‌، سق دهان‌، پره‌های بینی‌، گلو، گونه‌ها، پلك‌ها، چشم‌ها، ابروها، پیشانی‌، شقیقه‌ها (گیجگاه‌) و پوست سر.
    8 - در آخر، توجه و حواستان را روی نوك موهایتان‌، یعنی بالاترین قسمت بدنتان‌، متمركز نمایید. بعد، كاملاً از فكر اعضای بدنتان خارج شوید، و در حالی كه‌، نفس‌هایتان از شما فراتر می‌روند و به تمام دنیا می‌رسند، در ذهن‌تان‌، بالای جسمتان قرار بگیرید.




نوع مطلب : مراقبه، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر